Яскраві фото в холодну погоду

28.05.2017

Dr. Andrew Peacock з Квінсленда фотографує пригоди й подорожі, його знімки публікуються в багатьох відомих журналах. Зйомка в місцях з холодним кліматом є надскладною, особливо для вашої техніки. Тож далі мова піде про особисті поради та рекомендації Ендрю, щоби фотографувати в холодну погоду було задоволенням. Крім того, ви отримаєте справжню насолоду від чудових світлин природи й подорожей!

Для фотографа, який знімає на вулиці, настання холодів стає справжнім випробуванням. Проте, при такій погоді фотографії мають особливу чарівність. Пейзажі з льодом та снігом складуться в абстрактні та яскраві композиції. Часто на таких фото кришталево чисте повітря та незвичайна ясність дадуть неймовірну картинку. На фото нижче нічне небо посеред зими в Новій Зеландії слугує яскравим прикладом цього. Температура під час зйомки була значно нижче нуля.

Для успішних кадрів потрібно проконтролювати три аспекти самого процесу фотографії, що є особливими для холодного довколишнього середовища:

  • Насамперед, особиста підготовка. Ви маєте бути готові працювати тривалий час в екстремальних умовах.
  • По-друге, переконайтесь, що камера зможе працювати за таких умов.
  • І, нарешті, потрібен буде час налаштувати камеру в ситуаціях, коли природне освітлення вкрай потужне.

Особиста підготовка

Рідко яка пристойна камера зазнає невдачі в холод. Швидше фотограф відмовиться від зйомки через особистий дискомфорт. Як лікар, я часто розказую людям про гіпотермію та підкреслюю, що запобігти їй набагато легше, ніж лікувати. Для фотографа, який тримає холодну металеву камеру на ходу або стоїть на одному місці зі штативом, з приходом ночі та падінням температури ризик замерзнути стає дуже реальним. Зниження температури тіла може почати тонко впливати на процес прийняття рішень (і якість ваших фото) ще до того, як гіпотермія проявиться.

Кілька шарів теплого одягу (не забудьте одягнути голову!), добрий захист від вітру, тепле пиття та високоенергетична їжа - тут важливо все, що дозволить підтримувати тепло всередині вас. Не нехтуйте теплим взуттям і, що найголовніше для фотографа, теплими рукавичками, які дозволяють пальцям бути спритними.

У справді морозних умовах остерігайтеся потрапляння води на камеру та продування її вітром, бо так і до замерзання недалеко. Були випадки, коли альпіністи, піднімаючись на Еверест, знімали рукавички для селфі на вершині. Як результат - відморожені пальці. Теплі рукавиці, що дозволяють легко працювати з камерою, дуже корисна річ.

Підготовка камери

При зніманні на холоді потрібно враховувати кілька простих правил поводження з камерою. Пейзажний фотограф Carl Battreall провів довгий час в морозних горах чудової Аляски. Він виніс звідти одне золоте правило: "Нехай камера буде холодною, але тримайте батарею в теплі". Найчастіше при відмові роботи камери головним винуватцем є акумулятор.

Карл пояснює: "Ви не хочете, щоби батарея передчасно сіла на холоді. Як вона вже "вмерла", буде важко її нагріти до робочого рівня ще раз. Коли дуже холодно, я не тримаю батарею в камері, якщо не готовий фотографувати негайно. Зберігайте батареї від камери близько до свого тіла, там вони будуть в теплі. Як тільки заряд батареї в камері падає до приблизно 50% потужності, я замінюю її на запасну теплу. Отож, важливо мати зі собою запасні батареї, щоб не переривати роботи.

Для збільшення терміну служби акумулятора вивчіть детально меню камери та об'єктивів, щоб знизити їх енергоспоживання. Вимкніть всі звукові сигнали. Вимкніть функцію перегляду екрану після кожного кадру. Зведіть до мінімуму використання Live View. Вимкніть функції стабілізації зображення на об'єктиві чи камері. На багатьох бездзеркальних камерах для компонування фото можна використовувати лише задній екран. Тому багато фотографів, які знімають на відкритому повітрі, віддають перевагу камерам з оптичним видошукачем, він дозволяє працювати без використання енергії.

Дорогі професійні камери та об'єктиви мають кращу вологонепроникність. Тому зважайте на це при купівлі. Є небезпека, що в холодному металі техніки при переміщенні його до теплого приміщення, буде утворюватися всередині конденсат. А тоді при поверненні до мінусової температури волога, що не випарувалася, кристалізується в лід. Це може пошкодити чутливу електроніку цифрового обладнання. Камери з кращої герметизацією, ймовірно, не матимуть таких проблем.

Під час перебування на кораблі в Антарктиді, після зйомок на вулиці, я витягаю батарею з камери, беру її зі собою в теплу кабіну, але решту техніки залишаю в закритій сумці на холоді. Крім того, під час перебування в горах Карл також залишає своє обладнання за межами намету. А ще краще покласти камеру в герметичну торбинку для запобігання утворенню конденсату.

Процес фотографування

Сніг і лід в сцені та різкий контраст підштовхує фотографа до творчих рішень. Всім хочеться, щоб сніг добре поєднувався зі всіма іншими елементами, які були в реальності.

Наші очі сприймають деталі в тінях та світлих областях, навіть найкраща камера не зможе так само. Досить подивитися на гістограму вже зробленого знімка - вона демонструє співвідношення темряви та світла. Знайдіть в меню камери як включити гістограму на екрані, щоб у вас був зворотний зв'язок.

Найсвітлішу частину фото зі снігом чи льодом видно в правій частині гістограми. Нам потрібно, щоб гістограма стала рівномірнішою, щоби всі деталі світлих областей було видно, щоб знімок не став пересвіченим. Також стежте за областями на екрані камери, які мерехтять. Вони показують занадто світлі ділянки. Зверніть увагу, що я рекомендую переглядати гістограму зображення за допомогою заднього екрану, щоби ви могли прийняти творче рішення по фотографії, але це може посадити батарею, обов'язково врахуйте це на холоді!

Важливо зазначити, що завдяки сенсору камери в правій частині гістограми можна зафіксувати більше тональних деталей, ніж у лівій. Будь-яку деталь, що знаходиться в зоні дії лівої сторони гістограми, може бути важко відновити навіть в пост-обробці без втрати якості остаточної фотографії. Тому важливо дотримуватися експозиції "в камері". Недоекспонований, затемний знімок буде низької якості, якщо сніг чи лід на ньому є основним.

Компенсацію експозиції для сцени з льодом чи снігом можна зробити за допомогою функції в меню, що регулює заміри камери та налаштовує експозицію вгору. Дайте собі трохи часу, щоб поекспериментувати з налаштуваннями для підвищення експозиції, її буде видно на екрані камери. Установки експозиції я роблю лише раз для конкретних погодних умов. Не забудьте виключити компенсацію експозиції після завершення фотосесії, бо наступного разу в менш контрастних умовах ваші світлини можуть бути пересвіченими.

Насамкінець я настійливо рекомендую вибрати RAW файл, а не формат JPEG в меню камери, щоб знімок з високою контрастністю виглядав чудово. JPEG формат означає, що файли вже були інтерпретовані й оброблені камерою, і якщо ви зробили якусь помилку, то буде важко виправити її пізніше, якщо це не RAW файл. Звичайно, вам потрібно наперед вивчити RAW конвертори як Adobe Lightroom для обробки файлів.

Фотографія в холодних погодних умовах може стати цікавим захопленням, а при ретельному плануванні ви та камера працюватимуть без збоїв.


© 2017 Фотогурток кафедри СКІД, вул. Митрополита Андрея, 3, Львів, 79013
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати