Красива підсвітка фотографії
Серед методів зйомки, які я найбільше ціную, є знімання з природним заднім підсвічуванням. Тоді й моделі відчувають себе особливими. Що таке заднє підсвічування? Це коли модель або предмет поміщений між світлом та камерою. Як правило, його використовують, щоб додати глибини зображенню, створити драму й настрій, які важко висловити лише словами.

Особисто я так роблю, бо дуже люблю комунікувати з людьми та створювати картини, що розповідатимуть історію. Мені подобається глибокий зв'язок з глядачами. До того ж, цей спосіб зйомки допомагає дотримуватися одного з моїх основних принципів - світлина має бути простою. Описана нижче техніка є складною для виконання, навіть незважаючи на ефектність самого моменту. Але за роки праці фотографом в мене сформувалися деякі правила, які допоможуть вам у досягненні своєї мети. Від вас вимагається лише терпіння та практика, і ви осягнете все.
Мені завжди потрапляли на очі дивовижні портрети такого роду - портрети людей з великим джерелом світла позаду. Цей ефект просто заворожує погляд. Проте після своєї першої спроби відтворити таку ж красу я геть розчарувався в результаті. Але твердо засвоїв одну річ - ніколи не знімати безпосередньо під джерелом світла; в моєму випадку це сонце.

Моя наполегливість з часом почала давати результати. Мені хотілося творити значущі картини, з особливим сенсом, а це було можливо лише з особливим підсвічуванням. Бо тільки сонце на задньому плані освітлюватиме контури моделі так, що вона виглядатиме унікальною. Крім того, це додасть тривимірності зображенню, очі глядача будуть спрямовані на основний об'єкт. Так створюється історія, й увага глядача повністю нею захоплена.
Як знімати фотографії із заднім підсвічуванням
Найперше, про що треба подумати, це пора доби для зйомки. Ідеально використовувати час близько сходу чи заходу сонця. В цю пору сонце падає під малим кутом, отже, його світло є теплішим та м'якшим. Так створюється особливий настрій, бо світіння чарівно огортає ваш об'єкт.

Наступним кроком будуть правильні налаштування камери. Отже, в нашій ситуації найчастіше використовують:
Ручний режим. Він дає можливість повністю використовувати потенціал сенсора для найкращої якості знімків.
RAW для зручної постобробки. Ви зможете виправити пересвіти, налаштувати експозицію та баланс білого як вам забажається.
Фокусування на центральній точці. Це робить зйомку дуже точною, виключаючи області з підсвічуванням. Також тони шкіри будуть натуральнішими.
Регулюйте експозицію вручну. Незначне недоекспонування затемнить ваш об'єкт та додасть йому деталей. До того ж, утвориться красивий силует, що дуже доречно в багатьох випадках.
Бленда допоможе запобігти небажаним відблискам. Все залежить від положення сонця та покриття об'єктива.
Поєднайте широку діафрагму (від F / 1,8 до F / 5,6) з малою витримкою. Так ви отримаєте значно переекспоновану картинку, якщо не хочете створювати силуети, та різкий малюнок.
Тримайте ISO на мінімально можливій позначці (100 або 200 відповідно до специфікацій камери).
Я зазвичай використовую фокусні відстані, які дають певне стиснення зображення та гарне боке. Для повнокадрової камери користуюся об'єктивами 50 мм, 85мм і 200мм. Діафрагма варіюється від F / 1,4 і F / 4.

В яких ситуаціях пісвічування фото виглядатиме найкраще?
З мого досвіду, для добрих знімків досить мати простий фон та сильне сонячне світло, яке падає під малим кутом. Уникайте складних фонів з підвищеннями позаду вас. Підходящими стануть високі місцини, залиті сонцем, без споруд чи дерев навколо. Як правило, так можна досягти дивовижного боке з витонченими темно-червоними відтінками.

Завжди вибирайте низький кут сонця. Це дозволить знизити контраст між вашим об'єктом і фоном. Ваш об'єкт має бути розміщеним в композиції так, щоби закривати широку сонячну частину для запобігання надлишку світла у зображенні. Це зовсім непросто, але суть в тому, щоб втримати баланс між чіткою фігурою та золотим сяйвом.
Уникайте потрапляння сонячного проміння просто в об'єктив. Можливо, камері важко буде швидко сфокусуватися через такі умови. До того ж, на зображенні може з'явитися забагато імли. Ключовим моментом тут є балансування між кількістю світла та тіні.
І, наостанок, - пробуйте й пробуйте. Тільки з досвідом ви зможете досягти власного бачення та особливого стилю. Ніщо не приходить легко, тому будьте готові до не дуже вдалих світлин з першої спроби. Отримуйте задоволення від самого процесу, адже з добрим настроєм легше досягти бажаного.
Автор Pedro Qiuntela